Ποια είναι η φήμη της Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών; - Ταξιδιωτικά Νέα

Ποια είναι η φήμη της Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών;

4 λεπτά ανάγνωση

Χάρη στην πιο πρόσφατη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, έχουμε στα χέρια μας στοιχεία που αποτυπώνουν τις απόψεις των τουριστών για την Ελλάδα κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου του 2023.

Μία περίοδο δύσκολη για τη χώρα, η οποία προσπάθησε να ορθοποδήσει μετά από τις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες που έπληξαν αμέτρητες περιοχές και χάραξαν ανεξίτηλα το στίγμα τους.

Άνοδος στη φήμη της Ελλάδας – Η σχέση της με άλλες χώρες

Με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η φήμη της Ελλάδας σημείωσε άνοδο μετά από το δύσκολο τρίτο τρίμηνο του 2023, η οποία συνεχίστηκε έως τον Νοέμβριο, περίοδο όπου επίσης άγγιξε την υψηλότερη βαθμολογία σε σχέση με την Ισπανία και την Ιταλία, ενώ οριακά χαμηλότερη ήταν η βαθμολογία της από την Κροατία και την Πορτογαλία.

Ad image

Τα πράγματα άλλαξαν τον Δεκέμβριο, όταν παρατηρήθηκε μία κάθοδος η οποία δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποιο μεμονωμένο γεγονός, αλλά σε πολλά μικρά γεγονότα που είχαν μια συνολική επίδραση.

Εξετάζοντας το τέταρτο τρίμηνο γενικά, η Ελλάδα είχε υψηλότερη βαθμολογία (57) από την Αθήνα (51) και τον ανταγωνισμό, δηλαδή την Ισπανία (45), ενώ υστερούσε σε σχέση με την Ιταλία (62), την Κροατία (67) και την Πορτογαλία (67).

Τι αναζήτησαν οι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο

Την περίοδο που μας ενδιαφέρει, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ενισχύθηκε σε όλες τις θεματικές και ειδικότερα σε θέματα που αφορούσαν τον πολιτισμό και τη γαστρονομία της χώρας.

Υψηλό το ενδιαφέρον για τον πολιτισμό και τη γαστρονομία

Στις διαδικτυακές συζητήσεις έμφαση δόθηκε στις πολιτιστικές πτυχές, αναγνωρίζοντας κυρίως την Αθήνα ως τον «κορυφαίο πολιτιστικό προορισμό» στην Ευρώπη.

Τα περιβαλλοντικά θέματα σημείωσαν μια εντυπωσιακή βελτίωση σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αν και οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή εξακολουθούν να διατυπώνονται στο διαδίκτυο, υπήρξε σημαντική μείωση του όγκου τους.

Πόσο ευχαριστημένοι έμειναν οι ταξιδιώτες από την επίσκεψή τους

Tο επίπεδο ικανοποίησης των ταξιδιωτών παρέμεινε πολύ υψηλό, με την Ελλάδα να συγκεντρώνει 9.1 βαθμούς και την Αθήνα 9.0, έναν αριθμό σημαντικά υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης (συνολικά 8.7).

Σχεδόν όλες οι Περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φτάνουν στο 9.5, επιβεβαιώνοντας
τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την έρευνα, οι ταξιδιώτες της Ελλάδας εκτιμούν σε μεγάλο βαθμό το προσωπικό των καταστημάτων, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν εκείνοι που βαθμολόγησαν την Ελλάδα υψηλότερα.

Πολιτισμός, θάλασσα και γαστρονομία: Το τρίπτυχο της τουριστικής επιτυχίας

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των τουριστών στράφηκε στον πολιτισμό, στη θαλάσσια εμπειρία και στη γαστρονομία σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, χαράζοντας τον δρόμο για τη δημιουργία τουριστικών στρατηγικών για την επικείμενη τουριστική σεζόν.

Κάτι περισσότερο από ένας καλοκαιρινός προορισμός

Αναδυόμενες τάσεις αφορούν το street food, τα βιώσιμα φεστιβάλ φαγητού αλλά και τα γεύματα με θέα το ηλιοβασίλεμα.

Το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών έχουν συγκεντρώσει θεματικές που μέχρι σήμερα δεν ήταν τόσο δημοφιλείς, όπως η Χαλκιδική ως προορισμός για οινοτουρισμό, το Rovies Food Festival της Εύβοιας που προωθεί πρακτικές βιώσιμης κατανάλωσης τροφίμων, τα ρομαντικά γεύματα στο ηλιοβασίλεμα της Ζακύνθου, το International Film Festival της Αμοργού, τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα, τα νησιά που μπορεί κανείς να επισκεφθεί πιο οικονομικά όπως η Ικαρία ή τα Κουφονήσια κ.α.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έρευνα του INSETE εδώ.

Μοιράσου το άρθρο