in

Τι αποκαλύπτουν τρεις νέες μελέτες για την πορεία του ελληνικού τουρισμού; Ιστορικό υψηλό για το 2024

Έρευνες, όπως αυτή που εκπόνησε η PwC και παρουσιάστηκε πρόσφατα στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, δείχνουν ότι ο τουριστικός κλάδος καταγράφει ιστορικά υψηλά, με τις αφίξεις να αναμένεται να φτάσουν τα 41,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 22,4% σε σχέση με το 2023.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΤΕ, οι αφίξεις του 2023 ξεπέρασαν τα 36 εκατομμύρια, ενώ το 2022 έφτασαν περίπου τα 30 εκατομμύρια (στα παραπάνω συμπεριλαμβάνεται και ο αριθμός των τουριστών από την κρουαζιέρα).

Με βάση άλλες δύο έρευνες, μία από την About People για λογαριασμό του ΣΕΤΕ και μία από το ΙΝΣΕΤΕ, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι ο τουρισμός συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας περίπου 13% στο ΑΕΠ ετησίως.

Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία, με βασικά πλεονεκτήματα τη φυσική ομορφιά, τον πολιτισμό και τη φιλοξενία.

Οι βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες παραμένουν η Ιταλία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, με τη συμμετοχή τους να υπερβαίνει το 50% των εσόδων.

Ωστόσο, οι προκλήσεις είναι εμφανείς στις υποδομές και στη διαχείριση των τουριστικών ροών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι δημοφιλείς προορισμοί, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, όπου η υπερσυγκέντρωση τουριστών δημιουργεί πίεση στις τοπικές κοινωνίες και τους φυσικούς πόρους.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα γεγονός που επηρεάζει την τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Πυρκαγιές και καύσωνες, όπως αυτές που σημειώθηκαν το καλοκαίρι του 2023 και του 2024, προκαλούν προβλήματα σε δημοφιλείς προορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο, φαίνεται πως αλλάζει και ο τρόπος που σχεδιάζουν οι Ευρωπαίοι τα ταξίδια τους. Σε ποσοστό 80%, κάνουν τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω: Λαμβάνουν υπόψη τις καιρικές προβλέψεις πριν κλείσουν τις διακοπές τους, αποφεύγουν τα μέρη με υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες και επιλέγουν κάτι ενδιάμεσο, δεν συνδέουν απαραίτητα τις διακοπές τους με δραστηριότητες στο νερό και αλλάζουν επίσης τη χρονική περίοδο, επιλέγοντας και άλλους μήνες εκτός της high season.

Οι τρεις έρευνες εκπονήθηκαν και παρουσιάστηκαν από τους εξής φορείς και ομιλητές:

  • «Ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού Τουρισμού: Οι Κρίσιμοι Παράγοντες»: Εκπονήθηκε από το ΙΝΣΕΤΕ και παρουσιάστηκε από τον Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ.
  • «Επίδραση των γεωπολιτικών και μακροοικονομικών εξελίξεων στις Τουριστικές Ροές»: Εκπονήθηκε από την PwC και παρουσιάστηκε από τον Λεωνίδα Παπαϊωάννου, Partner – Government & Public Sector της PwC Ελλάδας.
  • «Ο Τουρισμός στην Ελλάδα: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Βιώσιμες Προοπτικές». Εκπονήθηκε από την AboutPeople και παρουσιάστηκε από τον Ηλία Τσαουσάκη, συνιδρυτή της AboutPeople.

Σου άρεσε το άρθρο;

Τα καλύτερα ταξιδιωτικά tips για να προγραμματίσετε τις χειμερινές σας αποδράσεις -

Τα καλύτερα ταξιδιωτικά tips για να προγραμματίσετε τις χειμερινές σας αποδράσεις

Αυτή είναι η λίστα με τα καλύτερα χειμωνιάτικα δώρα για ταξιδιώτες! -

Αυτή είναι η λίστα με τα καλύτερα χειμωνιάτικα δώρα για ταξιδιώτες!