Santorini, Greece

Στραβός είναι ο γιαλός…?

3 λεπτά ανάγνωση

Σε ένα διεθνές παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της πληροφορίας και της διασύνδεσης η τουριστική βιομηχανία της χώρας μοιάζει με βαρκούλα σε ωκεανό δίπλα σε περωκεάνια. Ο μετά-covid τουριστικός οίστρος μάλλον πέρασε, αλλά εμείς ακόμα προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου όπως τα rapid test!

Επίσης πουλάμε σημαιούλες και μαγνητάκια έξω από την Κνωσσό, ομπρέλες έξω από τα σπήλαια και νεράκια παγωμένα έξω από τις Μυκήνες και την Ακρόπολη. Στην δε υψηλή γαστρονομία, παραδίδουμε μαθήματα τζατζικίου και σουβλακίου και απομίμηση φέτας με λευκό τυρί και ξυδιάρη παλαιάς ωρίμανσης σε πλαστικό μπουκάλι κόκα κόλας!

white and brown concrete buildings near sea during daytime

Δεν φταίει ο κόσμος που προχωρά και εξελίσσεται, δεν φταίνε οι πόλεμοι και οι φυσικές καταστροφές, δεν φταίει η κλιματική αλλαγή, οι μεταναστευτικές ροές, ο πληθωρισμός και η τεχνητή νοημοσύνη. Δεν φταίνε οι πρόγονοι του τόπου αυτού, που μας τον κληροδότησαν γεμάτο πλούτο και ιστορία, ούτε η ανοιχτοχέρα η φύση που μας προίκισε με ζέστη ήλιο, θάλασσα, βουνά, ποτάμια και λίμνες.

Ad image

Κάτι στραβό είναι που κάνουμε κι εμείς οι έξυπνοι οι Ελληνάρες που θέλουμε το μαντρί του παππού στον κήπο να βγάζει 10.000€ μαύρα και μετρητά τη σεζόν, που χτίζουμε ξενοδοχεία χωρίς νερό, ρεύμα, αποχέτευση, θέσεις στάθμευσης κοκ, που ζητάμε προσωπικό χωρίς διαμονή, διατροφή, ρεπό, μεταφορές που ψάχνουμε αντιστρόφως δουλειά με υψηλές αποδοχές, χωρίς απαιτήσεις, χωρίς προσόντα, χωρίς επίβλεψη, χωρίς αξιολόγηση κοκ.

Ο τουρισμός ως έννοια είναι κάτι πολύ ευρύτερο που άπτεται της ψυχολογίας του ταξιδιώτη και αλληλοεπιδρά με όλους τους κλάδους της οικονομίας και του φυσικού περιβάλλοντος.

Ο επισκέπτης αναζητά τις διαδραστικές εμπειρίες που ονειρεύεται, αναζητά την αληθινή ζωή που φαντάζεται, τις αυθεντικές γεύσεις που του λείπουν, την ανεμελιά που θα τον βγάλει από τη ρουτινιασμένη καθημερινότητα, την ευκολία στη μετακίνηση, στο φαγητό, στο μπάνιο που θα του δώσει ανάσες για την δύσκολη συνέχεια, την πολυτέλεια που προσδοκά ως ανταμοιβή μετά από κόπους σκληρούς, την άνεση ως θεραπεία από την καθημερινή πίεση, τον αέρα ελευθερίας και έμπνευσης που στερείται.


Ο ταξιδιώτης δεν είναι θύμα, ούτε δόλωμα, δεν είναι ευκαιρία και αρπαχτή, δεν είναι μέσον για τη δική μας επιβίωση, είναι ο πιο ισχυρός κρίκος στη συνεργατική αλυσίδα των προορισμών. Πρέπει να είναι το επίκεντρο του παιχνιδιού, να έχει τον πρώτο ρόλο σε όλες τις πράξεις εάν θέλουμε κι εμείς να συνεχίσουμε να πρωταγωνιστεί η δική μας παράσταση. Ας γυρίσουμε σελίδα χωρίς πρωταθλητισμό σε προκρατήσεις, βραβεύσεις, προσκλήσεις και συμπόσια. Ας επικεντρωθούμε σε κάποιες άγνωστες λέξεις για τον Ελληνικό Τουρισμό πως:

  • Βιωσιμότητα
  • Ανάπτυξη
  • Αειφορία 
  • Πρόγραμμα
  • Ρεαλισμος
  • Επένδυση
  • Σχέδιο
  • Ανταγωνισμός
  • Ικανότητα
  • Υποδομή


και με συνεργασία κεντρικής διοίκησης και τοπικών φορέων να φέρουμε ξανά στο επίκεντρο τον άνθρωπο/επισκέπτη σε ένα περιβάλλον φιλικό, καθαρό, προσβάσιμο, συμβατό με τις νέες τεχνολογίες, εξυπηρετικό και σύγχρονο προκειμένου να θεμελιώσουμε μια τουριστική αναγνωρίσιμη κουλτούρα, το δικό μας εξελιγμένο και ελκυστικό τουριστικό προϊόν.

Νέδος Γεώργιος,
*Διεθνολόγος, Τουριστικός Επιστήμονας, Επιχειρηματίας

Μοιράσου το άρθρο